Що таке «електронний кабінет платника»?

Олександрівська ДПІ ГУ ДПС у Кіровоградській області роз’яснює, що електронний кабінет платника – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету, шляхом автентифікації з використанням електронного цифрового підпису та авторизації такого платника.

Електронний кабінет платника надає платникам податків можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу, а саме:

– подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану та/або сформовану податкову звітність;

– отримувати нагадування щодо строків подання звітності та сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);

– отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних (податковий номер платника податків, назва платника податків, основний вид діяльності; П. І. Б. бухгалтера та директора тощо);

– подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби;

– вести в електронному вигляді Книги обліку доходів та витрат;

– переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема про заборгованість зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Користувачами Електронного кабінету платника є платники податків – юридичні особи та самозайняті особи – фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Для роботи в Електронному кабінеті платника необхідно здійснити наступні кроки:

перший крок – отримати електронні цифрові підписи, які видаються Акредитованими центрами сертифікації ключів;

другий крок – підключитись до мережі Інтернет та зайти до Електронного кабінету платника за адресою kpp.minrd.gov.ua або по гіперпосиланню “Електронний кабінет платника податків” на веб-сайті Державної фіскальної служби України;

третій крок – авторизуватись в Електронному кабінеті за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу.

Платники податків, працюючи в електронному кабінеті платника отримують такі переваги у роботі:

– унеможливлення помилок в обов’язкових реквізитах поданої декларації, оскільки при створенні податкової звітності ці реквізити заповнюються автоматично даними платника податків, які наявні у базі даних органів фіскальної служби;

-унеможливлення випадків подання звітності не в повному обсязі, оскільки звітність приймається пакетом (декларація з усіма додатками);

– можливість здійснення перевірки складеного звіту на наявність арифметичних помилок;

– можливість збереження заповненої форми звіту у режимі “Чернетки” та використання її при створенні наступних звітів;

– можливість імпорту з бухгалтерських програм (наприклад, 1-С) сформованої електронної звітності, перетворення її у пакет документів з послідуючим направленням до органів фіскальної служби;

– отримання квитанції про прийняття органами фіскальної служби надісланого звіту протягом декількох хвилин;

– можливість перегляду всієї інформації щодо своїх розрахунків з бюджетом, у тому числі з урахуванням філій, відокремлених підрозділів, які знаходяться на території України, а також зобов’язань по сплаті певних податків, зборів, які, відповідно до чинного законодавства України, мають сплачуватися за місцем розташування об’єкта оподаткування (наприклад, плата за землю);

– ведення Книги обліку доходів та витрат в електронному вигляді;

– наявність податкового календаря, який забезпечує нагадування строків подання звітності та сплати податків, зборів;

– отримання оперативної інформації щодо особистих реєстраційних даних, які наявні в базі даних органів фіскальної служби на час сеансу; – можливість подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби.